onsdag 9 september 2009

Bröllopet - del 4

Mamma och pappa.

Mamma håller sitt fina tal.

Killarna passade på att ge mig pussar när Glenn var borta (vilket skedde två gånger!). Här pussas jag av min bror.

Jag och älsklingen.
Middag – Cedergrenska tornet 5 september
Efter skål, mingel och fotografering av gästerna så intog vi alla våra platser i Riddarsalen. En middag bestående av sik till förrätt, kalv till huvudrätt och champagnesorbet med bär serverades och en massa vin och annan dryck intogs.

Världens finaste tal lästes upp för mig och Glenn. Jag grät ordentligt till de flesta. Men mest tårar hade jag när min brudtärna Johanna höll sitt fina tal. Då satt hela jag och skakade.
Jag är tacksam över alla de tal som vi fick. Jag kommer att bära med mig innebörden och kärleken i dem. Min lillebror överraskade mig med att vara en riktigt duktig talare. Märks att han är son till vår pappa som är van att tala.
Henrik, vår toast master inledde varje presentation av talare med att läsa upp en schlager-text. Sedan skulle den som kunde låten skrika artistnamnet. Några gäster gick verkligen igång på tävlingen. Rätt så roligt var det! Henrik var den bästa toast mastern som vi kunde tänka oss. Han hade stenkoll på allt och gjorde så att jag och Glenn kunde känna oss lugna och trygga.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ni är verkligen så fina tillsammans. Och vilket brudpar ni blev. Underbart att få ta del utav er magiska dag