måndag 7 september 2009

Bröllopet - del 2




Vigseln – Engelbrektskyrkan 5 september 16:00

Ett av mina bästa ögonblick under hela bröllopet är känslan som jag hade när jag gick längst med gången fram mot altaret med Glenn vid min sida. Ögonen fylldes av tårar och jag kände sådan kärlek och tacksamhet. Det var underbart att möta synen av all släkt och vänner som var på plats och att se mina föräldrar och min bror längst fram var fantastiskt. Jag kände mig vacker och jag var verkligen redo att äntligen få bli Glenns fru.

Vigseln var fin och kärleksfull. Min brudtärna Jeanette läste en dikt, Glenns pappa och morbror spelade trumpet och trombon (här blev Glenn som mest berörd och stod och skakade vid min sida) och Glenns kusin Erika sjöng ”Du är allt” så att det gick rysningar längst med armarna.

När det blev dags för mig och Glenn att avge våra löften och byta ringar hade jag svårt att prata. Glenn uttalade allt med självsäkerhet och styrka. Jag stressade ut mina ord och gjorde mitt bästa för att rösten skulle hålla. Jag hade gråten och känslorna långt upp i halsen. Men jag fick i alla fall ut allt som jag skulle säga och sedan fick vi kyssa varandra.

Att vandra ut längst med kyrkogången var lika fantastiskt som att gå in och det kändes overkligt men underbart att nu gå bredvid min make.
(Jag väntar på bilder från Emelie, vår fotograf, det här är min pappas bilder)

6 kommentarer:

Jennie och Exxa sa...

Oh så fina ni var! Ser fram emot fler bilder! :)

Emelie Ohlsson sa...

Det var verkligen en fin vigsel!
Tror ni kan få välja ut bilder redan denna vecka, har jobbat undan mycket idag :)
kram!

Jonna sa...

Ni var verkligen supervackra! härligt att se! och kul att ni hade en bra dag och nu är tillbaka i er nya härliga vardag med golf och träning och allt, men nu som man och fru :)

Jennie sa...

Hej!
Sag massor av bilder pa dig och Glenn pa Facebook! Ni var helt underbart vackra. Manga grattis!

Sofia A. sa...

Åh vilket vackert brudpar! Vi hade också "Du är allt" på vår vigsel, jag grät igenom hela, fantastisk text!

Anonym sa...

Vitt på Glenn?