måndag 7 september 2009

Bröllopet - del 1

Jag har så mycket som jag vill berätta om bröllopsdagen. Men för att det inte ska bli världens längsta inlägg så kommer jag att ta allt från början och sedan berätta om en sak i dagen. Under de närmsta dagarna kommer ni således få följa med på hela (nästan i alla fall) resan från början till slut. Vi börjar med förberedelser och uppladdning!



Lördag förmiddag – plats hotell Diplomat och Djurgården
Jag sov tillsammans med mina två underbara brudtärnor Johanna och Jeanette på hotell Diplomat natten innan mitt bröllop. Jag ville bjuda dem på en hotellnatt för att vi tillsammans skulle få göra oss ordning inför bröllopet och spendera så mycket tid som möjligt tillsammans. (Tidigt dagen efter bröllopet skulle nämligen båda två sticka iväg utomlands; Johanna till Grekland och Jeanette till Italien.)

Vi vaknade vid halv åtta. Klarvakna och lite pirriga. För att bli av med värsta stressen så drog jag på mig löparkläderna och tog en springtur längst med Djurgårdsbrunnskanalen. Det var en klarblå himmel, frisk höstluft och väldigt blåsigt. Mina steg var lätta och det kändes som att jag var starkast i världen just då.

Fyrtiofem minuter senare kom jag tillbaka till hotellet mycket nöjd. Efter dusch och ombyte så gick vi alla tre ner till frukostbufféen. Maten var god och det fanns mycket att välja på, men vi blev rejält besvikna på servicen som var långt ifrån okej. Särskilt inte med tanke på att det var ett hyfsat dyrt hotell som vi bodde på. Vi hade förväntat oss mer. Men, ingenting skulle få förstöra vårt humör. Istället la vi fokus på att försöka äta. Efter endast några tuggor tog det nämligen stopp. Men vi visste att vi måste få i oss energi för att orka med dagen.

Min mobil pep konstant med fina sms från vänner och bekanta. Jag checkade även av mejl och bloggen och fick läsa mängder av gratulationer. (Passar på att tacka så jättemycket för alla som tänkte på oss och skänkte oss värme!)

Strax innan tolv checkade vi ut och tog taxi till Lina & Linda där vi skulle få hår och make fixat och fotografen Emelie skulle möta upp oss. Efter tre timmar, en massa skratt, hårspray och lockar senare var vi färdigpimpade för bröllopet. Nu var det bara att hämta klänningen hemma och bege oss till kyrkan!

Inga kommentarer: